Pentru depunerea dosarului privind alocația de stat pentru copii (719 lei/lună până la vârsta de 2 ani a copilului, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap; 292 lei/lună pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 2 ani și 18 ani; 719 lei/lună pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 3 ani și 18 ani în cazul copilului cu handicap) sunt necesare următoarele acte în original:
1.cererea tip pentru acordarea alocației de stat pentru copii;
2.actele de identitate ale părinților copilului (mama și tatăl copilului);
3.certificatul de naștere al copilului pentru care se solicită dreptul;
4.certificatul de căsătorie;
5.certificatul și hotărârea copilului încadrat într-un grad de handicap (pentru copilul cu handicap);
6.extras de cont pentru persoanele care solicită plata prin transfer bancar (lista băncilor se poate consulta pe site-ul APISMB); titularul extrasului de cont trebuie să fie același cu titularul dosarului;
7.Declarație tip + Solicitare suplimentară de informații, pentru copiii născuți în Uniunea Europeană
8.Declaratie cetateni moldoveni
Pentru persoanele care au domiciliul pe raza sectorului 4, dosarele se pot depune online, prin aplicația GHIȘEUL ONLINE, prin consultarea prealabilă a manualului de utilizare al aplicației.
Atenție! Fișierele vor fi încărcate în format .pdf. Dacă utilizați un telefon mobil sau o tabletă, este necesar să convertiți imaginile într-un fișier .pdf, cu ajutorul unei aplicații din Magazin Play sau App Store (ex. ScanToPdf, CamScanner, etc...)
În cazuri excepționale dosarele complete se pot trimite și prin poștă, către Direcției de Asistență Socială, Biroul Alocații și Indemnizații, din Bd. Metalurgiei Nr.12 - 18 (Grand Arena), Sector 4, București.
Documentele pe baza cărora se instituie dreptul, se prezintă în copie xerox și original.
Alocația se acordă până la vârsta de 18 ani, sau, dacă copilul a împlinit vârsta de 18 ani, până la terminarea studiilor liceale sau profesionale, în continuarea drepturilor acordate până la împlinirea vârstei de 18 ani.
Titularul dreptului la alocație este copilul, însă dosarul se depune pe numele reprezentantului legal, de către unul dintre reprezentanții legali ai copilului.
Reprezentantul legal al copilului poate fi: tutore, curator, părinții naturali ai copilului, asistentul maternal profesionist. În caz de divorț, alocația se plătește părintelui la care s-a stabilit, prin hotărâre judecătorească domiciliul copilului, căruia i s-a încredințat spre creștere și educare.
Plata alocației se face începând cu luna următoarea celei în care s-a născut copilul. Pentru copiii aflați în plasament, pentru cei cărora li s-a instituit tutela sau curatela, pentru copiii încredințați în vederea adopției sau adoptați, stabilirea dreptului se face cu luna următoare în care a fost emis actul de referință.
Plata alocației de stat se suspendă în situația în care se schimbă reprezentantul legal al copilului. Plata alocației de stat se suspendă dacă, pe o perioadă de trei luni consecutiv, reprezentantul legal sau tânărul nu a încasat drepturile.
Reluarea în plată se face pe bază de cerere scrisă întocmită de reprezentantul legal al copilului care se înregistrează la direcția teritorială (Agenția pentru Plăți și Inspecție Socială a Municipiului București).
Plata alocației de stat încetează dacă a survenit decesul copilului sau după caz al tânărului.
Dreptul reprezentând alocația de stat pentru copil se cuvine și se plătește conform Legii nr. 61/1993, republicată, cu modificările și completările ulterioare, iar termenul de depunere a dosarului este de 12 luni de la data nașterii copilului. Plata dreptului se va face retroactiv.
În situația în care, după stabilirea dreptului la alocație de stat pentru copii, reprezentantul legal sau tânărul optează pentru o altă formă de plată, aceasta se comunică în scris direcției teritoriale (Agenția pentru Plăți și Inspecție Socială a Municipiului București).
În situația în care, se solicită alocație de stat pentru copii gemeni sau mai mulți copii se va depune câte un dosar pentru fiecare copil.
Agenția pentru Plăți și Inspecție Socială a Municipiului București soluționează cererea, emite decizia de aprobare sau respingere și efectuează plata alocației de stat pentru cererile aprobate.
Date contact APISMB: Str. Ion Câmpineanu nr.20, Sector 1; e -mail : apismb@mmanpis.ro.
Secțiune de fișiere:
Declarație tip + Solicitare suplimentară de informații, pentru copiii născuți în Uniunea Europeană