Conducerea Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului sector 4, se asigură de directorul general şi de colegiul director.
Directorul General al Direcției generale de Asistență Socială și Protecția Copilului sector 4 este ajutat de directori executivi adjuncți/generali adjuncţi.
Directorul General al Direcţiei generale asigură conducerea executivă a acesteia şi răspunde de buna ei funcţionare în îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin. În exercitarea atribuţiilor ce îi revin directorul executiv/general emite dispoziţii.
Acesta reprezintă instituția în relaţiile cu autorităţile şi instituţiile publice, cu persoanele fizice şi juridice din ţară şi din străinătate, precum şi în justiţie.
Directorul General îndeplineşte, în condiţiile legii, următoarele atribuţii principale:
a) exercită atribuţiile ce revin Direcţiei generale în calitate de persoană juridică;
b) exercită funcţia de ordonator secundar de credite;
c) întocmeşte proiectul bugetului propriu al Direcţiei generale şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar, pe care le supune avizării colegiului director şi aprobării consiliului local al sectorului 4 al Municipiului Bucureşti;
d) coordonează procesul de elaborare şi supune aprobării consiliului local al sectorului 4 al Municipiului Bucureşti proiectul strategiei de dezvoltare a serviciilor sociale, precum şi al planului anual de acţiune, având avizul consultativ al colegiului director;
e) coordonează elaborarea rapoartelor generale privind activitatea de asistenţă socială, stadiul implementării strategiilor prevăzute la lit. d) şi propunerile de măsuri pentru îmbunătăţirea acestei activităţi, pe care le prezintă spre avizare colegiului director şi apoi comisiei pentru protecţia copilului;
f) elaborează statul de personal al Direcţiei generale; numeşte şi eliberează din funcţie personalul din cadrul Direcţiei generale, potrivit legii;
g) elaborează şi propune spre aprobare consiliului local al sectorului 4 al Municipiului Bucureşti statul de funcţii al Direcţiei generale, având avizul colegiului director;
h) controlează activitatea personalului din cadrul Direcţiei generale şi aplică sancţiuni disciplinare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
i) este vicepreşedintele comisiei pentru protecţia copilului şi reprezintă Direcţia generală în relaţiile cu aceasta;
j) asigură executarea hotărârilor comisiei pentru protecţia copilului.
Directorul general îndeplineşte şi alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite prin hotărâre a consiliului local al sectorului 4 al Municipiului Bucureşti.
În absenţa directorului general, atribuţiile acestuia se exercită de unul dintre directorii executivi adjuncţi/generali adjuncţi, desemnat prin dispoziţie a directorului executiv/general, în condiţiile prevăzute de regulamentul de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale.
Componenţa colegiului director al Direcţiei generale este stabilită prin hotărâre a consiliului local al sectorului 4 al Municipiului Bucureşti şi este constituită din secretarul general al sectorului 4 al Municipiului Bucureşti, directorul general, directorii executivi adjuncţi/generali adjuncţi, personalul de conducere din cadrul Direcţiei generale, precum şi 3 şefi ai compartimentelor/serviciilor de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al preşedintelui consiliului judeţean/primarului în domeniile educaţie, spaţiu locativ, autoritate tutelară. Preşedintele colegiului director este secretarul sectorului 4 al Municipiului Bucureşti. În situaţia în care preşedintele colegiului director nu îşi poate exercita atribuţiile, acestea sunt exercitate de către directorul general sau, după caz, de către directorul executiv adjunct/general adjunct al Direcţiei generale, numit prin dispoziţie a directorului general.
Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile colegiului director se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale.
Colegiul director se întruneşte în şedinţă ordinară trimestrial, la convocarea directorului general, precum şi în şedinţă extraordinară, ori de câte ori este necesar, la cererea directorului general, a preşedintelui colegiului director sau a unuia dintre directorii executivi adjuncţi/generali adjuncţi.
La şedinţele colegiului director pot participa, fără drept de vot, preşedintele consiliului judeţean, membrii comisiei pentru protecţia copilului, ai comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap şi alţi consilieri judeţeni, respectiv primarul sectorului municipiului Bucureşti şi alţi consilieri locali, precum şi alte persoane invitate de colegiul director.
Colegiul director îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
a) analizează activitatea Direcţiei generale; propune directorului executiv/general măsurile necesare pentru îmbunătăţirea activităţilor Direcţiei generale;
b) avizează proiectul bugetului propriu al Direcţiei generale şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar;
c) avizează proiectul strategiei şi rapoartelor elaborate de directorul executiv/general al Direcţiei generale, potrivit art. 16 alin. (3) lit. d) şi e); avizul este consultativ;
d) propune consiliului local al sectorului 4 al Municipiului Bucureşti modificarea structurii organizatorice şi a regulamentului de organizare şi funcţionare ale Direcţiei generale, precum şi rectificarea bugetului, în vederea îmbunătăţirii activităţii acesteia;
e) propune consiliului local al sectorului 4 al Municipiului Bucureşti înstrăinarea mijloacelor fixe din patrimoniul Direcţiei generale, altele decât bunurile imobile, prin licitaţie publică organizată în condiţiile legii;
f) propune consiliului local al sectorului 4 al Municipiului Bucureşti concesionarea sau închirierea de bunuri ori servicii de către Direcţia generală, în condiţiile legii;
g) propune spre avizare, respectiv aprobare, potrivit legii, statul de funcţii, cu încadrarea în resursele financiare alocate de consiliul local al sectorului 4 al Municipiului Bucureşti, în condiţiile legii.
Colegiul director îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de lege sau prin hotărâre a consiliului local al sectorului 4 al Municipiului Bucureşti.
Şedinţele colegiului director se desfăşoară în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi şi a preşedintelui. În exercitarea atribuţiilor ce îi revin colegiul director adoptă hotărâri cu votul a jumătate plus unu din totalul membrilor săi.
Nr. crt. | Nume și prenume | Functie | Fax | Telefon | |
1. | Mihaela STOICA | Director General | 0372.713.885 | 0372.715.100/101 | |
2. | Bogdan PETRESCU DANCIU | Director General Adjunct Protecția Drepturilor Copilului | 0372.715.105 | 0372.715.100/101 | |
3. | Gabriel Sorin CĂPITANU | Director General Adjunct Protecția Drepturilor Adulților | 0372.713.883 | 0372.715.100/101 | |
4. | Corina MITREA | Director General Adjunct Economic | 0372.715.107 | 0372.715.100/101 | |
5. | Constantin MANOLACHE | Director Centrul Medico Social “Sf. Andrei” | 0372.872.850 | 0372.715.100/101 | |
6. | Gheorghița NEGOIȚĂ | Director Creșa “Mica Sirenă” | 0371.360.124 | 0371.360.124 | |
7. | Elisabeta Nicoleta DRUGĂU | Director Creșa “Degețica” | 0371.368.230 | 0371.368.230 | |
8. | Mirela Claudia CĂLINESCU | Director Creșa “Crăiasa Zăpezii” | 0371.360.117 | 0371.360.117 | |
9. | Liliana VITAN | Director Creșa “Dumbrava Minunată” | 0371.360.125 | 0371.360.125 | |
10. | Liliana Irina Nicoleta SOARE | Director Creșa “Micii Magicieni” | 0371.360.128 | 0371.360.128 |