Persoanele adulte, încadrate în grad de handicap, al căror certificat este emis în data de 08.11.2019, vor beneficia de dreptul la prestațiile sociale, aferent lunii noiembrie 2019, sub formă de restanță, împreună cu dreptul aferent lunii decembrie 2019, a căror plată se va efectua în luna ianuarie 2020.


 


INFORMARE

Informare privind asistentul personal profesionist, în conformitate cu prevederile Hotărârii de Guvern nr. 548/2017 privind aprobarea condiţiilor de obţinere a atestatului, procedurile de atestare şi statutul asistentului personal profesionist

Asistentul personal profesionist este persoana fizică calificată și  atestată, care asigură, prin activitatea pe care o desfăşoară la domiciliul său situat pe raza sectorului 4 al Municipiului București, îngrijirea şi protecţia adultului cu handicap grav sau accentuat, cu certificat de încadrare valabil,  pe baza nevoilor individuale ale acestuia, în condiţiile Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Asigurarea de îngrijire și protecție a adultului cu handicap grav sau accentuat la asistentul personal profesionist reprezintă un serviciu social acordat pentru prevenirea instituționalizării, respectiv în vederea dezinstituționalizării.

Poate beneficia de serviciile asistentului personal profesionist adultul cu handicap grav sau accentuat care nu dispune de spațiu de locuit, nu realizează venituri sau realizează venituri de până la nivelul salariului mediu pe economie.

Îngrijirea și protecția persoanei adulte cu handicap grav sau accentuat se poate asigura de către un asistent personal profesionist, altul decât soțul/soția, sau rudele în linie dreaptă.

Persoana care doreşte să devină asistent personal profesionist adresează o cerere de atestare către Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului în a cărei rază are domiciliul sau, după caz, reşedinţa.

Acte necesare pentru solicitarea atestatul de Asistent Personal Profesionist:

CEREREA de solicitare a atestării ca asistent personal profesionist, în care se va menţiona în mod obligatoriu:

- numărul de persoane adulte cu handicap grav sau accentuat pentru care solicitantul consideră că poate asigura simultan condiţii optime, conform standardelor minime obligatorii;

 - disponibilitatea de a îngriji persoane adulte cu handicap infectate HIV sau bolnave SIDA,

- precum şi motivaţia pentru care doreşte să devină asistent personal profesionist,

Cererea persoanei care doreşte să devină asistent personal profesionist este însoţită de următoarele documente:
a)  copii de pe actele de stare civilă;
b) copie de pe dovada absolvirii învăţământului general obligatoriu corespunzător prevederilor legale în vigoare la data absolvirii studiilor;
c) o scurtă prezentare a sa, precum şi a persoanelor cu care locuieşte, menţionând numele şi prenumele, data naşterii acestora şi gradul de rudenie/tipul de relaţie cu solicitantul, precum şi acordul din partea fiecărei persoane adulte cu care locuieşte pentru activitatea pe care urmează să o desfăşoare;
d) adeverinţe medicale privind starea de sănătate, eliberate de medicul de familie, atât pentru solicitant, cât şi pentru persoanele cu care locuieşte;
e) copie de pe titlul de proprietate/coproprietate sau de pe contractul de închiriere sau comodat al locuinţei, pe o durată de minimum 3 ani, cu o cameră separată pentru persoana/ persoanele care urmează a fi îngrijită/îngrijite;
f) declaraţie pe propria răspundere, în formă autentică, a coproprietarului/coproprietarilor sau a proprietarului, în cazul închirierii sau al comodatului, privind acordul ca solicitantul să desfăşoare activitatea de asistent personal profesionist;
g) copie de pe certificatul de calificare sau de pe certificatul de competenţe profesionale ca asistent personal profesionist ( emis de un furnizor acreditat de formare profesională).

Personalul de specialitate din cadrul Serviciului Evaluare Complexă Persoane Adulte cu Handicap, preia cererile și actele doveditoare depuse la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului, în scopul obținerii atestatului de asistent personal profesionist și certifică conformitatea cu originalul a documentelor.

Evaluarea îndeplinirii condiţiilor necesare pentru atestarea ca asistent personal profesionist este realizată în termen de 15 zile de la înregistrarea cererii solicitantului, la sediul propriu și la domiciliul persoanei, de un asistent social, un psiholog şi un medic, specialiști ai Serviciului Evaluare Complexă Persoanei Adulte cu Handicap.

După evaluare, dosarele instrumentate de către specialiştii Serviciului Evaluare Complexă Persoanei Adulte cu Handicap se înaintează Comisiei de Evaluare Persoane Adulte cu Handicap, care desfășoară activitate decizională în domeniul atestării  asistentului personal profesionist.

Activitatea persoanelor atestate ca asistent personal profesionist se desfăşoară în baza unui contract individual de muncă pe perioada corespunzătoare valabilităţii atestatului şi în condiţii specifice privind munca la domiciliu.

Contractul individual de muncă începe să îşi producă efectele la data emiterii dispoziţiei care stabileşte măsura de protecţie a adultului cu handicap grav sau accentuat la asistentul personal profesionist.

Pentru fiecare adult cu handicap aflat în îngrijirea și protecția asistentului personal profesionist se acordă o alocație lunară de îngrijire reprezentând cheltuieli lunare de locuit, hrană și echipament, astfel:
a) 1,2 din indicatorul social de referință, prevăzut de Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare, pentru persoana adultă cu handicap accentuat;
b) 1,5 din indicatorul social de referință, prevăzut de Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, pentru persoana adultă cu handicap grav."

Documente utile/legislație

·    Hotărârea de Guvern nr. 548 din 27 iulie 2017 privind aprobarea condiţiilor de obţinere a atestatului, procedurile de atestare şi statutul asistentului personal profesionist

·    Ordinul Ministrului Muncii şi Justiţiei Sociale nr. 1069 din 13 februarie 2018 privind aprobarea Standardelor minime obligatorii pentru asigurarea îngrijirii şi protecţiei adulţilor cu handicap grav sau accentuat la asistentul personal profesionist

·    Legea nr. 448 din 6 decembrie 2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap

Adresa e-mail de contact: beatrice.mirea@dgaspc4.ro


 


                                             Ziua Nationala a Adopției sărbătorită de D.G.A.S.P.C. sector 4  

                                       în data de 31.05.2019, între  orele 17.00 – 19.00


       Un copil într-un mediu familial aduce împlinire, armonie și iubire. De aceea, Ziua Națională pentru Adopție  este o zi dedicată tuturor celor care înteleg, acceptă și îmbrățișează adopția, copilul adoptat și familia adoptivă cu tot trecutul, prezentul și viitorul ei.

        2 iunie este ziua în care celebrăm venirea copiilor în familii prin adopție, o zi miracol pentru toți copiii și familiile adoptive. Cu aceasta ocazie viitorii părinți adoptivi,  părinții adoptivi , împreună cu copiii, sunt invitați să serbeze „Ziua copilului adoptat“ într-un mediu neconvențional, în aer liber unde sa discute și să împărtășească bucuria experienței adopției.

       Vă așteptăm cu drag, în număr cât mai mare să fiti alături de noi,  în data de 31.05.2019, ora 17.00, în curtea Centrului de Educație Timpurie Neghiniță ( Aleea Covasna, nr. 8A, sector 4, București).


 




                                                                                                                                        INFORMARE


          Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 4 vă aduce la cunoștință modalitatea de înscriere la centrele multifuncționale de tip creșă de pe raza sectorului 4, pentru anul școlar 2019 – 2020,  în perioada 03.06.2019 – 28.06.2019 .

            Acte necesare pentru înscriere:

-         Cerere tip (de la creșă);

-         Copie – certificatul de naștere al copilului/copiilor;

-          Adeverință de venit pentru fiecare dintre părinți / reprezentanți legali (dacă mama se afla în concediu de creștere copil este necesară copia după decizia de îngrijire);

-          Copie acte de identitate ale părinților/ reprezentanților legali și după caz copie a hotărârii / sentinței de plasament sau a sentinței de încredințare în vederea adopției.

        Program înscrieri: luni-joi, orele 8.00 – 14.00


                 Adresele creșelor din sectorul 4 sunt:

    Centrul Social Multifuncțional “Mica Sirenă” – Aleea Emil Racoviță nr. 2B, cresaberceni4@dgaspc4.ro

    Centrul Social Multifuncțional „Degețica” – Str. Mirea Mioara Luiza nr. 1A,  cresaberceni3@dgaspc4.ro

    Centrul Social Multifuncțional „Crăiasa Zăpezii” – Str. Oițelor nr. 8, cresaoitelor@dgaspc4.ro

    Centrul Social Multifuncțional „Scufița Roșie” – Aleea Tohani nr. 1, bl.30, cresatohani@dgaspc4.ro

    Centrul Social Multifuncțional „Dumbrava Minunată” – Str. Stoian Militaru nr.84, cresagiurgiului@dgaspc4.ro

    Centrul Social Multifuncțional „Micii Magicieni” – Str. Izvorul Mureșului nr. 4, cresa24@dgaspc4.ro


      De asemenea, dorim să transmitem pe această cale faptul că vă stăm la dispoziție pentru orice informații suplimentare.


 



INFORMARE


          Ca urmarea a incendiului din data de 8 ianuarie 2019, în urma căruia 5 familii din Zona Apărătorii Patriei, au suferit pagube însemnate, Primăria Sectorului 4 în colaborare cu Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 4, a acordat ajutoare de urgență în valoare totală de 80.000 lei, dar și bunuri de strictă necesitate.


 


ACORDAREA AJUTOARELOR PENTRU ÎNCĂLZIREA LOCUINŢEI


Campania 2018-2019

 

   În sezonul rece 2018-2019, modalitatea de acordare a ajutoarelor pentru încalzirea locuinței, va fi reglementată de Ordonanţa de Guvern 27/2013 - privind măsurile de protecţie socială în perioada sezonului rece, ce modifică Ordonanţa de Urgenţă 70/2011, precum şi de Ordonanţa de Urgenţă 93/2016 şi Hotărârea de Guvern 559/2017.


    Persoanele eligibile şi interesate, pot depune dosarul, începând cu data de 17.10.2018.

Aici - găsiţi detalii.

    

  

 


 

INFORMARE 

 

Stimaţi cetăţeni,

Începând cu data de 13.08.2018, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului sector 4 va opera următoarele modificări în activitatea cu publicul, după cum urmează:

- Serviciul Evaluare Complexă pentru Adulţi (departamentul cu atribuţii în evaluarea dosarelor persoanelor cu handicap în vederea eliberării certificatului de handicap) care funcţiona în Str. Aleea Covasna, Nr. 2-4, se va muta în Şoseaua Olteniţei, Nr. 252-254, Bl. 151, parter;

- Serviciul Asistenţă şi Protecţie Socială Persoană şi Familie (departamentul cu atribuţii în acordarea ajutoarelor de urgenţă, de înmormântare şi a ajutoarelor sociale) care funcţiona în Şoseaua Olteniţei, Nr. 252-254, Bl. 151, parter, se va muta în Str. Sld. Enache Ion, Nr. 1 A;

- Birou Alocaţii şi Indemnizaţii (departamentul cu atribuţii în preluarea şi soluţionarea dosarelor de alocaţii de stat, stimulene şi indemnizaţii) care funcţiona în Şoseaua Olteniţei, Nr. 252-254, Bl. 151, parter, se va muta în Str. Sld. Enache Ion, Nr. 1 A;

- Serviciul Rezidenţial şi Îngrijire Persoane Vârstnice (departamentul cu atribuţii în evaluarea dosarelor în vederea găzduirii persoanelor cu dizabilităţi în centre rezidenţiale pentru adulţi) care funcţiona în Şos. Berceni, Nr. 12A, se va muta în Str. Sld. Enache Ion, Nr. 1 A;

- Centrul de Asistenţă şi Suport pentru Integrare pe Piaţa Muncii (departamentul cu atribuţii în acordarea de suport persoanelor cu dizabilităţi în vederea obţinerii unui loc de muncă), care funcţiona în Şos. Berceni, Nr. 12A, se va muta în Str. Sld. Enache Ion, Nr. 1 A, Et. 1;