Serviciul Asistenta Persoane Varstnice si Asistenti Personali are in principal doua componente:

 I. Asistenta persoane varstnice

II. Monitorizare asistenti personali

 

I. Servicii acordate –Asistenta persoane varstnice:

  1. Ingrijire sociala la domiciliu –tipuri servicii:

 

a) Servicii sociale:

- prevenirea marginalizarii sociale;

- sprijinire pentru reintegrarea sociala;

- sprijin pentru plata unor servicii si obligatii curente;

- acordarea de ajutor pentru prepararea hranei;

- deplasare in exterior (coborare scari, plimbare in jurul casei, insotire in afara casei cu/fara mijloace de transport);

- efectuarea cumparaturilor/ insotire la cumparaturi;

- ajutor pentru redactarea de petitii, scrisori, felicitari etc.

 

b) Servicii sociale privind domiciliul beneficiarului:

- acordarea de ajutor pentru mic menaj in camera in care locuieste beneficiarul;

- aerisit camera;

- igiena patului (scuturat/ schimbat lenjerie);

- sters praful;

- maturat/ aspirat praful;

- spalatul si calcatul hainelor;

- spalatul vaselor (in care s-a gatit si s-a servit masa).

 

c) Servicii medicale:

- supravegherea respectarii tratamentului medicamentos (pe cale orala);

- solicitarea serviciului de ambulanta in cazuri urgente si solicitarea deplasarii medicului de familie la domiciliul beneficiarului.

 

d) Servicii sociomedicale:

- ajutor pentru realizarea igienei corporale (toaleta partiala sau totala);

- antrenarea in activitati economice, sociale si culturale;

- ajutor la imbracat si dezbracat;

- alimentarea beneficiarului;

- ajutor la satisfacerea necesitatilor fiziologice;

- mobilizare (trecere de la o pozitie la alta, ridicat-asezat, asezat-culcat, etc.);

- deplasare in interior;

- deplasare la medicul de familie si la farmacie;

 

e) Servicii de consiliere:

        Oferite de catre referentii/ consilierii serviciului in conditiile legii.

 

f) Servicii comunitare oferite in cazul decesului beneficiarului:

       Efectuarea tuturor formalitatilor de inhumare in cazul in care nu exista sustinatori legali sau cand acestia nu pot sa isi indeplineasca obligatiile familiale datorita starii de sanatate sau situatiei economice precare.

 

ACTE NECESARE CONSTITUIRII DOSARULUI DE INGRIJIRE SOCIALA LA DOMICILIU:

- copie B.I./ C.I.;

- talon pensie luna in curs sau cat mai recent;

- cupon indemnizatie handicap (daca este cazul) ;

- acte medicale recente;

- scrisoare medicala de la medicul de familie/ specialist cu recomandare de ingrijire  la domiciliu; din scrisoarea medicala trebuie sa reiasa daca persoana varstnica se afla in evidenta cu boli infecto-contagioase;

- copie contract de proprietate, inchiriere, etc;

- copie certificat de casatorie (daca este cazul) ;

- copie certificat de divort (daca este cazul);

- copie certificat de deces al sotului/ sotiei (daca este cazul);

- copie acte identitate apartinatori (daca exista) ;

- declaratie ca nu are apartinatori (daca este cazul);

- copie acte medicale apartinatori (daca este cazul) ;

- copie certificat handicap (daca este cazul) ;

- declaratie pe propria raspundere ca nu realizeaza niciun venit (daca este cazul);

- declaratie coproprietari (daca exista) ca nu se opun ingrijirilor comunitare ;

- declaratie ca imobilul unde locuieste nu a fost instrainat unei terte persoane cu clauza de intretinere;

- declaratii ale apartinatorilor ca nu se pot ocupa de ingrijirea si supravegherea persoanei varstnice (timp limitat, probleme de sanatate sau locuiesc in alta localitate) -(unde este cazul);

 

 

  1. Ingrijire socio-medicala la domiciliu, in colaborare cu Fundatia Crucea Alb-Galbena din Romania – tipuri servicii: asistenta medicala la domiciliu, in functie de recomandarea medicului de familie/ specialist.

 

ACTE NECESARE CONSTITUIRII DOSARULUI:

- copie B.I./ C.I.;

- talon pensie luna in curs sau cat mai recent;

- cupon indemnizatie handicap (daca este cazul);

- scrisoare medicala de la medicul de familie/ specialist care sa cuprinda diagnosticul si recomandarile medicale (schema terapeutica) care pot fi efectuate la domiciliu (ex: masurare T.A., glicemie, etc.); din scrisoarea medicala trebuie sa reiasa faptul ca persoana are nevoie de ingrijire temporara/ permanenta la domiciliu si daca se afla in evidenta cu boli infecto-contagioase;

- copie contract de proprietate, inchiriere, etc;

- copie certificat de casatorie (daca este cazul);

- copie hotarare de divort (daca este cazul);

- copie certificat de deces al sotului/ sotiei (daca este cazul);

- copie certificat de handicap (daca este cazul);

- declaratie, pe propria raspundere, ca nu realizeaza niciun venit (daca este cazul);

- declaratia coproprietarilor ca nu se opun ingrijirilor comunitare (daca este cazul);

- declaratie ca imobilul unde locuieste nu a fost instrainat unei terte persoane cu clauza de intretinere;

 

3.      Efectuarea anchetelor de institutionalizare intr-un centru de ingrijire si asistenta pentru persoanele varstnice

 

4.      Constituirea dosarului de atestare in functia de ingrijitor la domiciliu - acte necesare:

- cerere de angajare, depusa de catre solicitant la Registratura Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului sector 4;

- CV;

- copie B.I./ C.I. ;

- certificat de nastere –copie legalizata ;

- diploma de studii –copie legalizata ;

- cazier judiciar –original ;

- certificat de calificare profesionala –copie legalizata ;

- declaratie notariala pe propria raspundere -in original ;

- adeverinta de la medicul de familie (apt de munca) –original ;

- certificat medical psihiatric –original ;

- fisa de aptitudine - medicina muncii –original ;

- aviz psihologic –original ;

- copie dupa cartea de munca.

 

5.      Inhumarea persoanelor fara apartinatori.

 

BAZA LEGALA:

Legea 17/2000, republicata, privind asistenta sociala a persoanelor varstnice;

 

II. Servicii acordate –Monitorizare asistenti personali:

 

1.      Efectuarea anchetelor sociale in vederea angajarii/ prelungirii contractului de munca al asistentului personal;

2.      Acordarea alocatiei lunare de hrana pentru minorii infestati cu hiv-sida care au angajat asistent personal;

3.      Acordarea ajutorului de inmormantare pentru persoanele cu handicap care au avut angajat asistent personal;

4.      Reordonantarea salariului de asistent personal.

 

BAZA LEGALA:

1. Legea nr.448/2006, republicata, privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap;

2. HG nr.429/16.04.2008, privind nivelul alocatiei de hrana pentru consumurile colective din unitatile sanitare publice;

3. Legea nr.287/ 2010, privind bugetul asigurarilor sociale de stat pe anul 2011.


 

Persoanele interesate de serviciile prezentate mai sus se vor adresa Serviciului Asistenta Persoane Varstnice si Asistenti Personali situat in Str. Sld. Enache Ion, Nr. 1A, Et. 1, sector 4, Bucuresti



Secțiune de fișiere

Formular.doc 32.5KB
Formular.doc 34.0KB
Formular.doc 31.5KB